La present unitat te com a objectius:
-Subratllar un text.
-Conèixer els
aspectes a tenir en compte a l’hora de subratllar.
-Seguir unes pautes
per subratllar.
-Tenir present les
idees principals del text.
Com a presentació, el següent enllaç ens por ser útil:
Subratllar un text
PRÀCTICA
Llegeix el text següent:
“Aquest sistema polític –
anomenat pels grecs democràcia- es caracteritzava per la igualtat política de
tots els ciutadans, que tenien dret a participar en el mateix grau en el govern
de la polis. La sobirania política residia en l'Assemblea formada per tots els
ciutadans (no eren ciutadans ni els estrangers ni les dones ni els esclaus,
encara que residiren en la polis). Esta Assemblea – en què tots tenien veu i
vot- aprovava les lleis, decidia si calia declarar la guerra o si convenia
firmar la pau, administrava justícia i elegia als magistrats. El consell – de
què, per torn, anaven formant part tots els ciutadans- era un òrgan deliberant
que discutia i preparava els assumptes sobre els quals l'Assemblea hauria de
decidir més tard.
Els
magistrats- anomenats a Atenes arconts- eren elegits per un període curt de
temps per a ocupar-se d'assumptes concrets: l'arcont basileus dirigia el culte als déus, l'arcont polemarc s'ocupava
de l'exercit, etc.
Esta
breu anàlisi del sistema democràtic permet deduir una conseqüència important:
el ciutadà havia de dedicar molt de temps a la seva participació en la vida
política – sessions de l'Assemblea, reunions del Consell, actuació com arcont..
– i, tenint en compte que no es cobrava per la intervenció en estes tasques, es
comprén que, en la pràctica, molts ciutadans pobres no pogueren dedicar-se a
exercir els seus drets polítics. “
COMPROVA EL
TEU TREBALL
Aquest sistema polític – anomenat pels grecs
democràcia- es caracteritzava, per la igualtat política de tots els
ciutadans, que tenien dret a participar en el mateix grau en el govern
de la polis. La sobirania política residia en l'Assemblea formada per
tots els ciutadans ( no eren ciutadans ni els estrangers ni les
dones ni els esclaus, encara que residiren en la polis). Esta
Assemblea – en què tots tenien veu i vot- aprovava les lleis, decidia si
calia declarar la guerra o si convenia firmar la pau, administrava
justícia i elegia als magistrats. El Consell – de què per torn
anaven formant part tots els ciutadans era un òrgan deliberant
que discutia i preparava els assumptes sobre els quals l'Assemblea
hauria de decidir més tard.
Els magistrats-
anomenats a Atenes Arconts- eren elegits per un període curt de temps per a
ocupar-se d'assumptes concrets: l'arcont basileus dirigia el culte
als déus, l'arcont polemarc s'ocupava de l'exercit.
Esta breu
anàlisi del sistema democràtic permet deduir una conseqüència important: el
ciutadà havia de dedicar molt de temps a la seua participació en la
vida política i tenint en compte que no es cobrava per la intervenció en la
mateixa es comprén que, en la pràctica, molts ciutadans pobres no
pogueren dedicar-se a exercir els seus drets polítics.
Paraules clau:
a) Democràcia b) Assemblea c)
Consell d) Arcont
Preguntes:
¨ Què és el característic de la Democràcia?
¨ Qui formaven l'Assemblea i el Consell?
¨ Quines eren les funcions de l'Assemblea i del Consell?
¨ Quina era la missió de l'Arcont basileus i polemarc?
¨ Quines conclusions es derivaven del sistema democràtic?
Contesta per escrit:
De què parla el text?
Ara, torna a llegir el
text més atentament
BUSCANT les paraules clau:
¨ ----------------------------------------
¨ ----------------------------------------
¨ ----------------------------------------
¨ ----------------------------------------
CONSULTANT en el DICCIONARI el significat de les paraules que no coneguis:
¨ --------------------------
-------------------------------------------------------------------
¨ -------------------------- -------------------------------------------------------------------
¨ --------------------------
-------------------------------------------------------------------
¨ --------------------------
-------------------------------------------------------------------
SUBRATLLANT les idees principals i secundàries de la manera que s'ha
indicat.
FENT-TE una sèrie de PREGUNTES sobre el text:
¨ _____________________________________________________________
¨ _____________________________________________________________
¨ _____________________________________________________________
¨ _____________________________________________________________
¨ _____________________________________________________________
COINCIDEIXEN les respostes a les teves preguntes amb el subratllat?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada